onsdag 8 juli 2015

Engelbrektsstafetten 20 år senare...

...det var några år sedan sist men i lördags sprang jag Engelbrektsstafetten igen. Engelbrektslöpet kvällen före hann jag också med, som vanligt ett led i träningen.

För 20 år sedan var jag andraårsjunior och hade bytt till Norbergs SK och vi hade ett juniorlag (med möjligtvis någon mer löpare) som tog oss an typ sju sträckor som jag tror gick efter vinterns Engelbrektslopp. Jag var på den tiden liksom nu inte nån löpare och jag fick väl eftersom laget bestod av mist sagt duktiga skidåkare en kortare sträcka. Men den funkade bra och jag vill minnas att jag passerade två löpare under min sträcka. Så det var väl okej! Tyvärr blev det ingen mer stafett under dom åren jag åkte för NSK, förmodligen var dom duktigare åkarna på Sognefjäll eller liknande...

20 år senare så består stafetten av fem sträckor på fem kilometer i centrala Norberg. Det är tyvärr också mycket färre lag med. Men bra träning blev det. Tillsammans med Engelbrektslöptet kvällen före fick jag 2 gånger 19.40 min plus lite intervaller som uppvärmning,  totalt en timme i A3. Löpformen var väl inte sådär jättebra men det här får väl ses som en start på tävlingssäsongen. Tack till Norbergs Räddningstjänst som hade en plats över i sitt lag! Hoppas att det blir en start nästa år också, kanske borde dra ihop ett till lag, det finns ju plats för några till.

Nu försöker jag vila upp mig efter träning och värme och hoppas på lite bra form till Näsrullen på lördag.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar