söndag 18 oktober 2015

Fin höstträning

Det har varit några fina träningsdagar den här veckan. Idag avslutade jag veckan med att staka upp mot Norberg och möta upp några kompisar för att få sällskap på det varv runt Ängelsberg, Fagersta, Norberg vi brukar köra. Det blev en tur på 8 mil och nästan 5 timmar på treor. Nu var det här bara ett kort (fast långt) avbrott i mitt tillfälliga intervallfokus.

Jag började i onsdags med att åka till Falun och löpa uppför Källviksbacken sex gånger, lite ovant att springa så brant igen. Avslutade passet med skidgång tre vändor, efter sista intervallen träffade jag en hund som stod och väntade på mig på toppen. Lade märke till hunden när jag pustat en stund, den verkade ha ett visst medlidande med mig. Hunden var för övrigt en invandrare från Rumänien.

På torsdagen stakade jag med Niclas och Johan runt Skuggarvet och Lugnet. Det gick väl sådär, var lite seg i benen. Niclas agerade bergsget i branterna med väldigt hög fart. Bra pass hur som helst och jag både började och avslutade med ett klassiskt drag. Ordentligt tröttkörd provade jag ändå några femhundringar på Skiergen på eftermiddagen. Det gick ju inte så snabbt, men trött blev jag.

Ett pass på fredagen, platta löpintervaller en till sex minuter. Sprang väl så hårt jag kunde och fick ihop 30 effektiva minuter. Nöjd och väldigt trött efteråt.

Gårdagens pass blev klassiska (plus en stakning) intervaller i Garpenberg. 14 + 14 + 11 + 11 + 12 minuter på fyror på en kall och blöt vägbana. Det var nog det tyngsta diagonalpasset i år! Men det fungerade bra och jag körde kontrollerad tröskel. Man är nöjd efter ett sånt här pass!

Nu ska jag fundera på skateintervaller...

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar