onsdag 30 augusti 2017

Skoklosterrullen på gång

På söndag arrangerar Bålsta Skidklubb Skoklosterrullen för första gången. Hela 51 kilometer på 2:or ska det visst bli, bra med lite längd på tävlingen. För min del så tänkte jag väl att kroppen borde vara lite piggare nu och att stakintervallerna har gett lite resultat, så det ska nog gå bra. Samtidigt är detta rullskidlopp precis som alla andra jag åker träning för vintern. Banan verkar bra och bara det kommer några starka åkare så blir nog inte träningseffekten något problem.

Det verkar ju faktiskt lossna lite gällande rullskidtävlingar här i Mellansverige äntligen. När jag började åka för en 10 år sedan (på inte allt för snabba gummihjul) så var det ju främst Östervålas vårtävling och Nacka/Värmdö samt Sumpan i Stockholm som arrangerade. Nu finns det ju säkert tio gånger fler motionärer på rullskidor så det hjälper väl lite men vi får nog tacka dom som skapade en arena för rullskidtävlande redan då. Sen kan man ju önska att lite fler tävlingsåkare vågade ställa upp också.

Ytterligare en notering av vikt är att jag och Ronny planerar skateintervaller/race i Ängelsberg i morgon. Det blir klart intressant! Senast jag körde riktigt hårt i skate var Grönklittsjakten i våras (då jag skatade väldigt bra i extremt sugföre) och Ronnys senaste var förmodligen när han fick ordentligt med pisk av en tjej uppför pisterna i Grönklitt i våras. Så jag har väl en hygglig chans, dessutom lär det bli en bra formtoppning för helgen.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar