lördag 26 maj 2018

33 kilometer på Sörmlandsleden

Tog mig ner till Fredrik i Strägnäs i morse. Eller, vi hamnade snarare en bra bit öster om Mariefred efter vi lämnat av min bil lite tidigare. Planen var dryga 3 timmar hård löpning på Sörmlandsleden. Och mina ben fick så dom teg i alla fall.

Mestadels rätt teknisk stig men korta bitar grusväg, rätt bra stigningar upp på bergskullarna bjuser leden på. Riktigt bra alltså! Vi startade i rätt varmt väder redan halv 10 och hade Jocke med för sällskap första dryga 2 milen. Ganska snart tog vi oss fram i god A2 intensitet. Mina ben var självklart efter att löp och cykelträning senaste tiden ganska stumma, så jag fick kämpa lite i början. Men det mesta den här dagen vägdes upp av en så fin löpmiljö!

Backarna blev väl snart i A3 zonen och mina ben blev aldrig riktigt pigga där. lättare löpning kändes helt okej efter en timme eller så. Dom sista kilometerna Jocke var med på drog han på en spurt och efter det så var det mest A3 hela vägen hem för mig.

Fredrik fick så klart dra på slutet och hans förslag med en extrarunda på slutet med några stora branta backar slutade med att jag nätt och jämt tog mig upp för den första av dom! Vi vände tillbaka mot bilen och mina ben tackade för det.

Tydligt vem som är pigg efteråt.


//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar