torsdag 9 augusti 2018

En tur genom Sundsvall

Trots skadad axel så har jag rört lite på mig dom senaste dagarna, först i fjällen sen åkte jag förbi Sundsvall som vanligt på väg hem. Började med att cykla runt Alnön på förmiddagen, tror jag tog nästan alla asfalterade vägar. Fin tur i lugnt tempo.

Norra delen av min favoritö. Väldigt fina rullskidvägar för övrigt. 




Rimligt att stanna för utsikten på södra delen också.

Fortsatte med att leda böcker inne i stan. Kändes ganska bra efter cykelturen. Lite stel i axeln men det funkar med landsväg i alla fall.

Hittade detta på Vängåvans Bokhandel, det blir fler och fler feministiska kampböcker från kvinnliga skidåkare!

För min egen del tänkte jag läsa lite arkitekturhistoria. Typisk litteratur vi arbetare oftast sitter med på lediga stunder.
Avslutade med benskate samt skate med en stav runt den nya rullskidbanan på Södra Berget. Rätt flack förstås men det räckte och den hade en fin sträckning runt Ängen och bort till Hotellet. Själva åkningen var gratis (som moderaterna inte skulle säga).


//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar