fredag 15 juni 2012

Garpenbergsintervaller del 4

Som avslutning på två 25-timmars veckor så blev det fem drag på dryga 10 minuter. Sparring av teamkamrat Niclas. Planen var att, på årets första riktiga rullskidintervaller, köra igenom alla tre växlar men med fokus på stakning och inte gå allt för hårt. Funkade sådär, okej med tanke på den träning jag har i kroppen. Tre drag stakning var bra men lite ovant, Niclas hängde väl med hyfsat på stakningen eller åkte ifrån mig när han använde benen. Drag fyra som blev diagonalåkning som resulterade i att jag fick ont i nedre delen av ryggen, fick stanna upp en liten stund. Utan tvekan beroende på ovanan och nedtränad kropp. Sista draget stakning med frånskjut där jag gick över till stakning sista tredjedelen när det blev lite tungt blev också det snabbaste. Överlag en ok kropp och många minuter i A3, finns mera att hämta, som det ska vara. Emelie var som vanligt på plats och intervallade samt motionärerna Andreas och Tommie, samtliga hade en bra dag i backen.

Tidigare på dagen blev det en löptur på dryga två timmar i skog och på äng, räknade in två nya franskbyggda röda traktorer i grannbyn. Kanske kan all benträning förklara att jag sa till Niclas (angåenda att åka med benen) att "när det blir jobbigt så går jag över till stakning". "Brukar vara tvärt om" svarade Niclas.

//Stefan...

...som lyssnar på albumet Ride the Lightning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar