lördag 1 september 2012

Augusti avklarad, ny träningsperiod

Efter 82 timmar, lagom många högintensiva pass varav en stor del på klassiska rullskidor avslutades augusti med en något seg kropp. Från mitten av juli har jag fokuserat lite mera på traditionell skidträning, ganska många timmar och lite flera högintensiva pass än i början av barmarksperioden. Tanken är nu att distansträningen är avklarad (med något undantag) på ett tag och jag går in in del 3 av träningsåret. 2 månader med fullt fokus på högintensiva pass i en salig blandning. Från lättare A2 pass på cykeln via långloppsstakpass på dryga 2 timmar och vanliga backintervaller till ren sprint och mjölksyraträning. En och annan tävling blir det också. Till skillnad mot förra året blir det en viss periodisering också. Dom 3 första veckorna i september blir det hårdkörning för att sedan återhämta mig lite i slutat av månaden, oktober följer samma mönster. Gissar att jag är ganska slutkörd efter detta. Förhoppningsvis så ökar detta min maxkapacitet till skidsäsongen även om jag inte har förhoppningar om att prestera så bra när jag väl satt igång detta. November får sedan komma som en befrielse med distansträning igen och skidåkning på snö.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar