måndag 17 september 2012

Värmdörullen 2012

Trött, trött, trött hade jag bestämt mig att ta det försiktigt i årets rullskidtävling på Ingarö. Kanske inte så klokt att utgå från det och det bidrog nog till att jag inte försökte tillräckligt i toppen av startbacken. Segrande Viktor Hansson åkte starkt från start till mål och där borde vi ha gjort mera men jag liksom andra var övertygade att vi i klungan skulle gå ifatt. Kroppen var inte så tokig ändå och på slutet var jag faktiskt ganska pigg. Ett ryck vid sista vändpunkten, med hjälp av Niclas,  hängde av några åkare och in mot spurten var det Graas som drog. Jag inriktade mig på att hålla ryggen och när Peter från Nacka-Värmdö vek ut så försökte jag bara hålla honom lite bakom mig. Lyckades bra och sträckte fram vänsterfoten och var först i klungan över det jag trodde var mållinjen...

Teamkamraterna åkte bra. Daniela både snabbt och tekniskt bra men hade problem med en spets som gick av. Niclas var lite missnöjd med spurten och att han liksom jag inte riktigt försökte köra ikapp ledaren men att hänga med var inga problem. Emelie var teamchef och ordnade servicen jättebra. Efter tävlingen var det picknick med Daniela och Hugo på en brygga som gick bra att sova på. På eftermiddagen blev det skate på Lovön med Daniela och en Anne-Li som ville prata om Nina Björks senaste. Dagen avslutades på en pizzeria i Bromma där jag och Daniela studerade Stockholms sociala skiktning. Bra dag.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar