söndag 31 mars 2013

Vårpoffen 2013/säsongsavslutning

Efter 25 kilometer i klassisk stil och 20 tävlingsstarter avslutade jag den här säsongen i dom sydvästra dalaskogarna. Fäste under skidorna (gav upp diagonalandet efter halva loppet då benen inte ville mera) igen. En sjukt trött kropp på en halvtung bana. Alltid, alltid sjunker formen ordentligt under slutet av säsongen. Kan ändå känna mig nöjd med att jag åkte igenom loppet och fick lite bra träning. Vårpoffen kommer jag nog tillbaka till någon gång.

Tävlingarna är det slut på för den här säsongen, med en kropp som inte svarar ska jag inrikta mig på framtida race. Eftersom vintern tycks stanna kvar så blir det väl några flera skidpass innan barmarksträningen tar över helt. Sen är det det där problemet Hugo, han försöker alltså tvinga mig att träna mera redan den här helgen. Kanske kan skateintervaller lösa den saken?

Vila nu så kanske vi ses nästa säsong?

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar