fredag 19 april 2013

Sista skidpasset...

...För den här säsongen blev det i onsdags. Soligt, en massa plusgrader och en slalombacke i Norberg. Jag tränade på tvåans växel och att hoppa med skateskidor, det förstnämnda gick klart bäst. Att avsluta snöträningen här nere den 17 april känns helt ok.

Skidåkningen började jag med teamkamrat Niclas i slutet av oktober i Torsby, vi jagade timmar i tunneln i 3 dagar. Lite väl lösa spår som vanligt men ganska ok att träna där, det var med ordentligt trötta benen jag åkte hem.

Efter en förkylning och lite lättare träning åkte jag upp till Brux med en inte helt fräch kropp. Både intervaller och distansträning gick tungt till en början men sällskapet underlättade träningen avsevärt. En massa timmar blev det och lagom till den klassiska tävlingen så fungerade kroppen ok om än segstartad.

Ett kort gästspel på rullskidor (nej dom är inte rengjorda än) i Falun i form av stakintervaller på väg till upplandslägret i Grönklitt. 7 skidpass blev det där och 2 dagar med full hand. Helgen efteråt tävling i Idre (kallt) och träning i Grönklitt (med en massa skidåkare som var ivägen för mig i spåret).

Efter det styrdes skidåkningen i stort av tävlingsprogrammet. Ganska mycket träning december, lite mindre i januari och tyvärr lite dåligt i februari till följd av en förkylning och överbelastad rygg. Ganska mycket skidåkning efter Vasaloppet och som vanligt en hel del skate här på slutet. Bra vinter!

Medan jag drömmer om en ny vinter så vill jag också skänka en tanke till vänner och familj runt Jim Åhl som inte längre är i livet. Hemskt och tragiskt och många som tycker att livet är fruktansvärt orättvist just nu.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar