onsdag 24 april 2013

Viloperioden...

...går inget bra för mig och resultatet är att jag har ont i benen.

I söndags for jag ner mot huvudstaden för att göra några viktiga/roliga saker. Först en runda med racern på mälaröarna. Hade planerat en timme i A2 för att få igång benen, efter 5 minuter blev jag omkörd av en fredrikhofare som jag hängde på. Det gjorde ont i benen. Eftersom det underlättade min A2 träning så fortsatte jag i 1.40h visade det sig. Cyklisten var ändå lite imponerad (och sa något om elitskidåkare) när jag tackade för hjälpen. Rullade 2 timmar till med ganska nöjda ben.

Måndagen ägnades först åt ett ytterst seriöst samtal med mästersliparen Klas för att sedan leta böcker. Frihet & fruktan, tankar om liberalism av Isobel Hadely-Kamptz. Är nog jättebra från den i Sverige som tar liberalism på störst allvar. En exposé över kjolens historia var ett annat fynd, skriven av en fransk historiker vid namn Christine Bard. Ett helt rimligt studieobjekt.

Igår löpte jag Xtremen med en ung och lovande skidåkerska. Jag skulle väl sparra på något sätt men benen var tokstumma och hon höll bra fart fram till 11km. Därefter så var hon lite tamare och jag kunde hjälpa till. Kul blöt bana var det men idag är gör benen ont och är slitna.

Avslutade med att cykla 4 timmar åter igen på mälaröarna i förmiddags, viloperiod som sagt.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar