söndag 7 april 2013

Träningsvecka

Egentligen är det ju inga större mängder så här i slutet av säsongen (och klarar man det har man sannolikt haft ett felaktigt upplägg) men det har varit fina träningsförhållanden så varför inte köra på?

Startade i måndags med att åka upp till Falun för skateintervaller med Hugo (vi tvingade Niclas att vara med också). En vända uppför Mördarbacken (där jag var först) och sedan runt övre delen av elljusspåret (där jag var snabbast första rundan). Sedan tog jag det lite lugnare. Skapligt trötta ben efter första hårda skatepasset på några månader.

Fortsatte med att staka med en klassiskt åkande Hugo på kvällen. Klassiskt nästa morgon och skate med tunga ben på kvällen. Träffade en Annika som skulle köra ett träningsrace i forma av 3 mil skate, tyckte det lät lite väl mycket men önskade lycka till.

Vad hände sen då? Jo lite cykel och löpning innan jag pratade med min vän Fredrik som ville komma upp från Strägnäs för att träna i Avesta på söndagen. Vi fick för oss att köra en 5-mil i fri stil, man kan ju tycka att det låter lite väl mycket.

13 varv på konstsnöspåret, dom första med onda benhinor (pga löpning) men efter 2 mil fungerade det ganska bra. Gästspel av Ronny Wedin på flera varv. Fredrik blev lite stum på sista milen och åkte lite saktare än mina 2.25h. Man blir trött av 5-milar i skate men lite kul är det allt.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar