onsdag 10 juli 2013

Årets Vätternpass avklarat

Eftersom jag någon gång förr eller senare kommer att cykla Vätternrundan så brukar jag köra ett vätternspecifikt pass varje sommar. Nu kan jag ju inte klämma 30mil i A2 på racern hur som helst om jag ändå ska staka långlopp i vinter. Istället blir det 25 mil i relativt hård A1 intensitet, dessutom kryddade jag turen med 6 A3 drag.

Startade alltså tidigt på morgonen och rullade en runda på dryga 11 mil här i norra Västmanland. 2 kortare backar + Melingsbacken (från Fagersta mot Norberg) som gick på en bra tid. Stannade hemma för att fylla på vitargoflaskorna. Mycket mera blåst på andra varvet men jag siktade på att hålla samma tider. Blev ganska tufft tempo och A3 backarna gick lite saktare men inte mycket. Bra! Rullade en extra mil hemma och klockade in på 8 timmar. Precis som det ska vara.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar