söndag 28 juli 2013

Engelbrektsturen 2013

Debut i långloppscupen på MTB i dagen race i Norberg. Tre dagar med typ vila efter motlutsjagandet i Norrland var bra men det var med riktigt sega ben jag startade i ett startled allt för långt bak. Massor med cyklister i vägen men eftersom benen var sega och pulsen relativt hög så kanske det inte gjorde så mycket. Tråkigt att jaga hela loppet dock.

Tog det lugnt första varvet som planerat. Efter en och en halv timme började benen svara ganska bra så då jagade jag placeringar resten av loppet Kändes ganska bra och jag bar uppe och drog så mycket jag orkade. Rullade i mål ca 35 minuter efter dom bästa herrarna, okej tycker jag. Varmt och helt tömd. Ovanligt hög puls under tävlingen. Ska nu fortsätta att vila några dagar, kanske jag cyklar lite mera den här sommaren.

Resultat hittar ni här någonstans.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar