måndag 7 april 2014

Tränings 5-mil

I lördags var det så dags för mig och Fredrik att köra säsongen avslutande skate 5-mil, en fin tradition som vi började med förra året. I år blev Falun platsen och det blev kanske inte riktigt 5-mil och kanske inte sånt jättehårt tempo men trött blev i alla fall jag. Efter en kort uppvärmning då jag inte alls vill köra fort så plockade vi upp Niclas och skatade iväg i god fart. Och jag fortsatte att dra, ganska hårt uppför, lite lättade på flacken, och efter knappt två timmar gav Niclas upp. Mina ben var ganska stumma då men med Fredrik i släptåg körde vi slingan med mördarbacken tre gånger till, sen var det liksom stopp. Fina spår var det men nu tog det även stopp i snön och skidorna var svarta under...

Ytterligare ett fint pass och roligt att köra något annorlunda. Träningen fortsätter nu med lite löpning, cykel och styrka.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar