söndag 11 maj 2014

Garpenbergsintervaller del 2

Cykel igen, nu i team med Ronny och Niclas. Efter uppvärmning och att Ronny anlänt från Avesta så var det bara att ge sig på backen. Självklart så fick jag stå för farthållningen på dom tre första även om Niclas var upp och nosade. Första intervallen gick snabbt, vi var nere på 6.45 minuter. Andra och tredje, när det börjar regna lite, gick segare, ungefär 7 minuter. Sista så skickade jag upp Niclas för dragjobb och då går det ju stenhårt från början. Jag och Ronny hade inte en chans att följa men Niclas blev väl lite tröttare andra halvan av backen och vi åkte in på 6.40 minuter (20 sekunder bakom Niclas) vilket är bra för att vara mig. Niclas blev således bästa bergsget som vanligt.

Högre pulsnivåer och snabbare än för två veckor sedan får jag vara nöjd med. Dessutom så blev det ju att vi pressade varandra riktigt hårt. Självklart så var benen slitna efter dom dryga tre timmarna löpning i Klackbergs backar i onsdags.

Efteråt så rullade vi med Ronny ner till Fors innan vi vände tillbaka till Olshyttebacken. Niclas gav upp efter tre timmar och jag fortsatte köra i backen (mest för att en regnskur kylt ned mig ordentligt på vägen tillbaka) för att få mina fyra timmar. Bra pass!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar