torsdag 29 maj 2014

Ottarstrampen 2014

Världens trevligaste skidklubb IK Rex ordnade som vanligt Ottarstävlingarna idag. 44 kilometer MTB var mitt val och genomfördes på en tvåvarvsbana med ovanligt (för att vara MTB av idag) mycket halvsvår stig. Var lite orolig före start pga en "mystisk" känsla i halsen dom senaste dagarna men det var inget som störde mig under loppet.

Vi tar oss igenom min tävling då. Stod bakom några damer i starten och det var ju lite dumt. Blev jakt halva första varvet. Var ganska pigg och kunde trycka på bra så fort det fanns utrymme. Försökte att inte gå stum utan spara lite till andra varvet. Tror att jag drog sönder varje klunga jag kom ikapp men någonstans när man passerar grustaget så var farten lagom och jag fick pressa mig bitvis för att följa.

Lagom tempo in till varvningen, vi plockade någon hela tiden och någon föll bort. Ut på sista varvet var vi fyra stycken och jag rullade längst bak. I skogen på andra sidan E4:an stumnar cyklisten före mig och ute på grusvägen blir det igen att pressa max några kilometer för att gå ikapp. Funkar men det tar på benen. Att vi plockat en åkare till håller dock motivationen uppe.

Missar tyvärr lite när vi åker på en liten stig ned i en svacka och tack vare en stubbe flyger jag över styret. Är snart uppe igen men har väl en halv minut upp till klungan. Pressar det jag har förbi grustaget och in mot Ottarsborg. Vissa tar jag in på och vissa tappar jag lite på men på det stora hela händer inte så mycket. Rullar i mål ganska nöjd.

Bra tempo i benen men inte bra maxtryck och hade svårt att följa ryck på andra varvet. I och för sig förmodligen ett utslag av dålig start och att jag fick jaga ikapp. Nöjd över att cyklingen går framåt. Nästa helg blir det Lida Loop.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar