lördag 25 oktober 2014

Seg långloppsträning

Idag stod A2/A3 stakning i runt 3 timmar på programmet. Niclas E och Nicklas J var sparring. Vi startade i Trättsbo utanför Norberg och körde i lugn A2 fram till gamla vägen mellan Norberg och Fagersta. Därifrån ganska lugn A3 till toppen innan vi rullade ned mot Fagersta. Jag kände mig ordentligt seg och släppte lite i backen för att inte döda armarna i början av passet. Kanske var det styrkepasset för några dagar sedan som satt i eller så var jag bara trött i kroppen. Det blev en lång bit A2 nötande till Ängelsberg och Nicklas J var så stark i sitt dragjobb att jag lät dom gå iväg nån minut en vända. Piggnade till mot vändningen i Ängelsberg och A3 draget upp till toppen på backarna efter Ombenning funkade bra.

Vi fortsatte i A2 fram till Fagersta för att ta Melingsbacken och där kör vi så hårt det går varje gång. Nu hade vi lite mera kilometer i kroppen än vanligt men det började bra i alla fall. Pigg första 10 minuterna sen stack Niclas och Nicklas i motluten. Jag rullade upp på dryga minuten efter dom, helt okej med tanke på känslan i kroppen. Vi avslutade så klart med A2 till Trättsbo och hade då varit ute drygt 3 timmar och 5 minuter. Hårt och bra pass. Hoppas vara piggare nästa gång.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar