onsdag 24 februari 2016

Stakning på Lugnet

Fin dag idag!

Trött efteråt!
Sällskap idag blev Bergsget-Niclas som var i fin form! Vi körde nerifrån stadion till toppen av Mördarbacken (den branta versionen) en gång. Tappade 15 sekunder på Niclas i branten där. Se blev det tre gånger upp till elljusspåret med avslut där det viker utför vid Dalstugan. Tappade några sekunder till på Niclas varje gång, hade lite väl mycket syra efter Mördarbacken. Vi avslutade med en kortare där jag bet ihop och följde Bergsgeten. 

Det var väl inte jättebra form idag utan snarare lagom som det varit dom senaste veckorna. I tillägg så valde jag att staka med klassiska stavar, 154cm mot 157.5cm som jag normalt väljer på kuperad stakning, det underlättande inte. Tycker att dom där få centimertarna gör mycket för mig även om mina klassiska stavar är långa för mina 181 centimeter. Niclas körde med skatestavar som han var väldigt nöjd med uppför. Så att ni vet, jag kör i vanliga fall med 156cm (Swix centimeter) på stakning, tycker det är en bra balans mellan lite extra uppför och att dom är smidiga i pendeln i snabbare stakning. 

Avslutade passet med en timme klassiskt och sedan lite mer stakning där jag faktiskt tog skatestavarna och avverkade Mördarbacken och ett till långt drag med hyfsad fart. Fin dag!

//Stefan
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar