torsdag 25 februari 2016

Vasauppladdning/Västmanlands cup

Efter ett hårt pass på Lugnet igår så gav jag mig på lite kortare men hård träning idag också. Åkte (kort bit) till en grusgrop utanför Sätrabrunn där Sätra IF har gjort en jättefin konstsnöbana på två kilometer. Västmanlands cup, dvs ungdomstävling men med en motionsklass på 4km för oss äldre.

Då det är fina backar på banan så ville jag verkligen åka med fäste för att få lite annorlunda träning. Den planen höll till jag provade ett par blanka skidor, dom gled naturligtvis mycket bättre. Så det blev uppvärmning i form av korta klassiska intervaller på 6 x 2.30 min. Bra träning, trötta ben efteråt.

Stakade sedan racet på 10 minuter på snabba skidor, orkade väl pressa mig ganska bra uppför och höll fokus platt. Bra träning det också. Skönt att åka i lite lättföre, vore ju inte helt fel med det på Vasan. Det här med klassisk stil då? Ja skulle jag ha gått med fäste idag så hade det ändå inte använd så mycket, det går ändå fortare att staka så det blir nog så i fortsättningen också.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar