tisdag 26 april 2016

Löpintervaller

Årets andra löpintervallpass, oväntat bra! 12 + 4x2 + 10 +5x2 minuter, ganska flack grusväg. Strax under 4 min tempo. Orkade bra hela passet trots motvind och hagelskurar. Hoppas kunna tävla i Ottarsloppet 5:e maj.


Dagens skoval var Saucony Kinvara, förra årets modell. Jag må vara långsam i löpning men då jag också är väldigt obenägen att bli skadad kan jag med mina 82 kilo löpa med ganska tunna skor. Kinvara tycker jag är väldigt bra dämpad för dom 240 gram som mina väger. Men ärligt talat, det är verkligen en asfaltssko, grus funkar okej men något riktigt grepp i sulan är det inte när det blir lite löst underlag. Kul ändå och dom är fina att springa snabbt i!

 Som osponsrad (oftast) idrottare så kan jag ju välja lite vad som passar. Så även om jag gillar Saucony på väg (från att ha sprungit med Asics jämt tidigare, har ett par DS-Trainer tillgängliga fortfarande) så är det mest Salomon, någon Haglöfs (Asics) och Innov8 jag använder i terrängen. Och det är ju där jag helst håller till!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar