fredag 6 maj 2016

Ottarsloppet 2016

Igår var jag i Vendel där världens trevligaste skidklubb IK Rex hade sina Ottarslopp. Med cykling, löpning och skidsprint är det både fina tävlingar och lite av en vårsamling för upplandsskidåkare, och sådant behöver vi ju! Sen tyckte dom väl att jag borde dycka upp också...

Då min cykelsatsning numera är nedlagd blev det löpning i form av 15 kilometer stig/grusväg lite upp och ned längs grusåsen. Det hela resulterade i ett bra träningspass även om det inte gick så snabbt. Jag var ganska trött i benen och fick till fem okej kilometer till en början men sen var det stopp. Inte underlättade det heller att man tappade bort bilnyckeln efter några kilometer. Bara att konstatera att jag inte blivit löpare på två veckor.

Skidsprinten var riktigt fin i år, av sparad snö hade dom gjort kanske 60 meter dubbelspår. Den extrema snabbhet som krävs för en tävling av den här typen har jag verkligen inte men tycker att jag inte var allt för långt efter i kvalet. Det som blev mest tydligt är att man inte har nån stabil teknik för att åka max på en sån här kort distans. I kvartsfinalen hade jag sen ingen chans mot den slutgiltiga segraren Jakob Jansson...

Dagen avslutades bland blåa traktorer, lokala bönder, en sundsvallstjej och en bäbis i Skärplinge. Nu är jag tillbaka i vardagen med jobbpendling medelst cykel och rullskidor.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar