torsdag 26 maj 2016

Träning Grönklitt

Har några dagar ledigt så jag åkte till mer kuperade delar av landet. Började med ett långpass i tisdags på fyra timmar i en stor slalombacke. Körde med stavar uppför och tog några hårda vändor trots att jag var ganska trött. Blev brutalt för benen och ibland undrar man ju om det är vettigt att köra sånna här långa, och hårda, pass? Men det det är ju kul och jag ska ju springa AXA Fjällmaraton i sommar igen. Motivation betyder ju egentligen allt, men man ska både hitta den och tygla den.

Igår började jag med att staka Grönklittsbacken två gånger. Det var lagom tungt i ett lugnt tempo. Provade att staka med Kraftstaven, har provad detta tidigare och inte köpt det riktigt men med tanke på Nordenskiöldsloppet kan det vara värt att utreda. Mest för att avlasta handlederna faktiskt. Vi får se hur det går med testerna. Avslutade dagen med att löpa fina stigar i två timmar. Sjukt trötta ben!

Idag startade jag med klassiska intervaller, 10 x 3 minuter i Grönklittsbacken. Var väldigt osäker hur det skulle kännas men det gick oväntat bra trots trötta lår. Klassiska intervaller funkar oftast för mig om jag vill få bra träning med en trött kropp, ännu bättre med en pigg kropp så klart! Avslutade den här dagen med att löpa från Hemus upp över Rostberg och tillbaka igen. Helt okej känsla på detta det tredje löppasset på tre dagar.

Mitt tilltänkta träningssällskap försvann på grund av sjukdom men U-laget var trevligt sällskap i rullskidbacken. Verkade vara en grupp harmoniska åkare, kan nog bli något bra av dom! Men jag såg aldrig att dom stakade uppför, kanske har dom inte upptäckt detta än?

Jag har också skrivit lite mer om det här med långloppsteam och att dom inte tycks vara så intresserade av damer. Det dyker nog upp snart, finns lite intressanta frågor där.

Nu väntar närmast Vålarullen på lördag.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar