onsdag 29 juni 2016

Hohällabravaden

Jo jag löpte lite i Storvik igår kväll. Hohällabravaden, 12,5 kilometer terräng som visade sig vara ett riktigt terränglopp! Bitvis på det tuffa skidspåret i Storvik (vilket jag inte varit på sedan ett Svealandsmästerskap typ 2004), största delen på stig och några kilometer grusväg också. Otroligt fint alltså! Som vanligt undrar man varför inte fler är med men det var bra klass ändå och lite skidåkare med förstås.

Själva loppet gick fint. Visst var jag lite trött i benen sedan intervallerna dagen före men det blev en bra prestation ändå. Öppnade kanske lite för lugnt just på grund av benen men med backarna kom pulsen upp i önskade nivåer ändå. Löpte hårt men kontrollerat och hoppades väl att benen skulle hålla hela vägen trots tunna skor. Efter vändningen borta på en liten bergstopp och ett ganska långt parti med teknisk stig var vi ute på en bit grusväg. Var väl lite seg här men höll farten in i mål. Dock omöjligt att spurta den här kvällen så benen var väl lagom trötta!

Nöjd med loppet på alla sätt. Nästa gång tränar jag nog inte intervaller dagen före så då finns det mer att ta av. Som vanligt funkar löpningen utför bra, uppför var jag som vanligt (med 82 kilo) lite försiktig och platt börjar jag få ett ganska bra steg. Axa Fjällmaraton närmar sig. Närmaste löptävlingen blir väl något Engelbrekt i Norberg.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar