måndag 20 juni 2016

Träning Sälen

Tredje dagen här uppe nu. Vi började dagen med löp/skidgångsintervaller i backen uppe vid Högfjällshotellet, just den backen är relativt löpbar hela vägen upp, perfekt om man har en fjällmara som väntar. Min plan var löpa ihop upp mot en timme låg A3 uppför. Och det gick bra.

4 x 10 minuter plus 2 x5 minuter som avslutning blev det. Tyvärr var min vapendragare Niclas lite trött efter två (!) dagar med träning och var bara med på den första intervallen, sen tog han stavar för att fånga lite höjdmeter. Linda sprang/gick starkt men i sitt tempo då. Så jag fick kämpa själv. Funkade bra det också och jag både höll farten och orkade växla tempo på dom flackare partierna genom hela passet. Självklart var pulsen lite lägre efter några hårda dagar och dom branta partierna handlar det ju om mycket muskelstyrka också. Men det är kul och inspirerande träning!

Avslutade dagen med att rulla ner till älven och staka upp på fjället på fyror. Svider lite i armarna men jag ska väl bli bättre på att staka uppför i alla fall. I morgon ger jag mig ut på ett långt och lugnt löppass, ska bli skönt.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar