fredag 9 februari 2018

Engelbrektsstafetten 2018

Idag provade vi för första gången en stafett på Engelbrektsloppets vintertävlingar. Fredrik Johansson (till vänster om mig på startbilden nedan)  hade satt ihop två Teklink AB lag. Jag fick väl en bra genomkörare på första sträckan där jag delade med mig lite av dragjobbet till Fredrik. På en helt platt 10-kilometersbana körde jag hårt men kontrollerat första 5 och sen tog Fredrik över ett tag innan jag pressade ganska bra sista kilometerna till växling. Inte är jag väl jättepigg men det var bra mycket bättre än Sundsvall både prestationsmässigt och ur träningssynpunkt. Gott så!

Nicklas tog över på andra sträckan och Ronny körde ifrån på sista till seger. Bra det också! Och kul att dom utvecklar Engelbrektsloppet. Fantastiskt fina skidförhållanden i Norberg nu och det kommer att bli en fin helg. Nu laddar jag för tävlingen på söndag med att vila, äta och testa skidor i morgon.

Starten

Laget med mig, Nicklas och Ronny
//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar