måndag 3 september 2018

Rullskidbana i Sätra Brunn!

Igår gjorde jag ett avbrott i min förkylning och åkte till skidspåret utanför Sätra Brunn då det numera både finns konstsnö på vintern och asfaltsspår för barmarkssäsongen. Galet egentligen! Rullskidbana i Västmanland!

Fin asfalt!
Händelsevis hade Västmanlands skidförbund en träningsdag där också och då min kropp inte ville träna alltför mycket. Det var rätt mycket ungdomar där, typ 40 stycken i alla fall vilket imponerade på mig. Så var det inte i Västmanland för några år sedan. Kul! Mitt bidrag blev att visa (rull)skidteknik. Det verkade tas emot väl. Lite egen åkning blev det också. Mest skate viket är så roligt på fin asfalt på en bana som faktiskt har några backar på sina en och en halv kilometer. Väl kämpat Sätra IF!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar