tisdag 11 oktober 2011

25-manna

En slags orienteringsstafett är det. 25 olika sträckor, vissa för ungdomar, vissa får såväl seniorer som alla upp och nedåt springa. Eftersom kombinationen kartläsning/löpning har blivit bättre och bättre för mig så lovade jag att löpa en sträcka för Sala OK. Första sträckan startade klockan 9 på nått militärområde utanför Södertälje med en bana som väl är i paritet med vad jag klarar att genomföra på ett bra sätt. Kunde inte riktigt utnyttja löpare som hade samma gaffling men jag höll bra koll på kartan hela tiden istället. Löpte in till växling på 56 minuter, 21 efter bästa laget, med en stor miss på ca 3 minuter och en mindre på 1 minut. Till detta kommer såklart att jag in mot varje kontroll tappar 30 sekunder på osäker orientering. Med ett perfekt lopp och en till säsongs träning kapar jag nog 10 minuter.

Träffade den välkända skidräven Kent Lundvall som sprang betydligt bättre än mig och även köpt skaterullskidor. Kanske springer vi fjällorienteringen nästa år. Kan behövas ett tydligt mål för jag har en minst sagt ambivalent hållning till detta kontroll letande. Målet med det är att få bra och skonsam konditionsträning. Men det behövs en jävla massa löpning med karta för att prestera bra.

Rammstein i Globen 17 februari nämdes också, i det fallet är hållningen allt annat än ambivalent.

Efter mitt lopp stakade jag knappa 3 timmar på ganska fina småvägar ner mot Järna. Orienterarna tycktes alla missa dagens andra träningspass.

//Stefan...

...som lyssnar på Testament

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar