måndag 31 oktober 2011

Vallaföreläsning...

...kallar man det så, eller är reklam ett bättre begrepp? I alla fall, en kunnig person som åkt och åker skidor fortfarande samt har stor erfarenhet av tävlingsvallning. En bra början. Han bekräftar det jag vet sedan tidigare om vallamärket. Visar lite nya fästvallor och är öppen med att dom kanske inte är det han använder mest själv. Sedan följer ett samtal om olika tävlingsvallningar under VC-lopp. Det är förstås svårt att lära mig något nytt inom skidvallningens underbara värld, men det blir bra reflektioner. Det är ungefär vad jag kan hoppas på från sådana tillställningar.

Men varför spårar det alltid ur i förbehållslösa hyllningar till en ny produkt som dom har samt totala sågningar av ett annat märke?


I alla fall, även i fortsättningen gäller att dom flesta fabrikanter har bra produkter och som i fallet ovan, vilket gäller Briko/Maplus så finns det även produkter som är lite bättre än det övriga. För Briko/Maplus är det röd och violett HF-paraffin som jag verkligen kan rekommendera. Jag ska återkomma med nån slags vallingsguide närmare vintern.

Nu vilar jag en trött kropp och siktar på tunnel till helgen om det inte blir snö i Grönklitt till lördagens tävling där.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar