söndag 11 mars 2012

Säsongen första missade tävling

Tanken var att åka Remboloppet i Avesta idag. Hade dock inte halsen med mig och kroppen behöver nog vila. Kan knappast klaga på att jag missar en tävling, speciellt den minst viktiga den här säsongen. Mitt upplägg med färre tävlingar och försiktigare träning har fungerat väl hittills så det ska väl fungera resten av den här säsongen. Det som kanske är kvar? Möjligtvis en SM 5-mil i Värmland den första april som det sista stora målet. Har aldrig genomfört en SM 5-mil och det bör man väl göra någon gång? Kanske Grönklittsjakten i mitten av april även om formen då brukar vara fullständigt obrukbar för min del. Fjälltopsloppet vill jag också åka men sista helgen i april lär knappast bjuda på någon större motivation.

Frågan är vad jag ska göra i väntan på 5-milen? Bristen på tävlingar här nere är minst lika svår i slutet av säsongen som i början. Kanske blir det träning i Falun efter VC-avslutningen, man saknar skidåkningen när man är sjuk.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar