tisdag 8 maj 2012

Träning Stockholm

Jag skulle inte träna så hårt redan i början av maj, det gick ju sådär. När jag har rullat några timmar på cykeln i morgon så blir det bara några få träningstimmar på en sådär tio dagar. Benen är i alla fall riktigt sega nu och kroppen har för första gångan sedan i början av januari tränat ordentligt. Cykelintervaller (max i varje backe) har genomförts med sparring av Niclas. Fyra (!!) rullskidpass redan, hårt första stakpass på Lovön med skatande Daniela och sedan bland annat gettopass med Niclas och rastning av Klas. Idag Extrem-löpning i Ursvik. Avslutade racet efter 10 kilometer och två fellöpningar. 50 min A3 blev det och lite hopp om löpform. Efter löpningen samtalade jag och Hugo om Max Weber, mycket intressant. Bäst idag var dock att jag fick tillbaka mina Shakespeare böcker.

På lördag finns jag på skidting i Månkarbo.

//Stefan...

...som ska läsa Bulgakov

2 kommentarer:

  1. Bulgakov är min absoluta favorit sedan jag var 17 år och min lärare i svenska tyckte att jag läste så konstiga böcker. Åke Hodell bland annat, helskum. Det kanske var det som gjorde mig till svensklärare... Mästaren och Margarita gör jag mig inte av med, den kommer att finnas i min bokhylla i fortsättningen också.

    SvaraRadera
  2. Jo jag måste ta och läsa den där boken, det finns en massa goda skäl. Å andra sidan så gör den sig ju bra som en uppvisning i kulturellt kapital, alltså i bokhyllan.

    SvaraRadera