tisdag 4 december 2012

Exit Madshus, Enter Salomon

Nytt skidmärke den här vintern. Fransk-finsk-österrikiska Salomon förser mig inte bara med pjäxor och bindningar utan även skidor numera. Nu har jag inte hunnit med att testa skidorna sådär jättemycket men allt verkar bra hittills. Tävlade på ett par nya kallföresskidor i Idre i söndags och det var inte skidorna som var problemet, tror aldrig jag klättrat så lätt med en så trött kropp tidigare. Det återstår dock att testa långloppsskidorna som trots allt är den viktigaste punkten och till det får jag återkomma senare.

Alla Madshus och Karhu då? Flera par hänger nog med ett bra tag till. I söndags så så valde jag mellan dom nya Salomon jag tävlade på och ett par Madshus från 2000, helt jämnt var det. Vi får väl se om både jag och dom skidorna hänger med några år till?

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar