söndag 23 december 2012

Vegavallsloppet 2012

10 kilometer benskate på grund av att stavarna gick rakt igenom snöbädden. Inte så kul när man vill hänga på stavarna på 3:ans växel. Värmde upp med att springa runt (möjligtvis sprang jag in i någon också, sorry!) i jakt på en varmluftpistol för att byra trugor. Ronny Wedin (segrare, grattis!) räddade mig där, kändes dock inte som det hjälpte väl i spåret.

Försökte efter några kilometer på första varvet hänga Janne Mattsson som dock åkte ifrån i (dom korta) motluten. Kändes väl okej men lite trött efter att inte ha tränat på flera dagar. Tappade lite fart på andra varvet och blev där ifattåkt av Sebbe Jansson som istället åkte ifrån mig där det var platt. Går i mål med trötta ben och har väl efter omständigheterna åkt okej, inget bottennapp. Överarbetad, undertränad och för lite sömn är rimliga förklaringsmodeller.

Resultat hittar ni här.

Efter pizza med några skidkamrater återvände jag till Vegavallen. Med tanke på hur sjukt tråkig jag tycker banan är där så var dagens andra skidpass, 2 timmar klassiskt helt okej. Tyst och snö överallt, om man bara kunde få ett motlut på några kilometer skulle jag vara där oftare.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar