söndag 9 december 2012

Längtan...

Tyvärr gjorde jag inget åt att öka det magra antalet deltagande 70-talister i helgens sverigecup tävlingar i Piteå. Det gör väl kanske inget och dom av oss som är kvar är ju trots allt till största delen långloppsåkare. Att jag är bättre skidåkare än någonsin väger upp en hel del men känslan att man har all tid i världen är inte längre närvarande. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Inte heller har formen motiverat tävlande över huvud taget, ganska trist. Orkande knappt inte träna några dagar efter Idre men har tagit tag i det hela nu. Inte längre så där riktigt djävulskt slö i kroppen men bra nära.

Vaknade upp till dryga 20 minus i morse och när man inte har någon Kläpp att åka upp på så var det bara att skjuta på hårdkörningen. En dryg timme löpning i ett fint vinterlandskap och med en andning som funkade fint, kyla har aldrig varit ett problem för mig, så ej idag heller. Mot kvällen startade jag mitt långloppspass i elljusspåret i Nordansjö utanför Norberg, knappt kuperat men riktigt fina spår. Efter 1.35h A2 stakning och en kort vilopaus avslutade jag med 3 x 9 minuter (ett varv) stakning i A3. Lagom matt kropp men allt för låg puls. Bra träning blev det väl på något vis och jag är lite mera förberedd på hård stakning i 42 kilometer senare under vintern.


Medan jag minns den förra säsongens snö så lyssnar jag på Rammstein...


//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar