söndag 11 januari 2015

Bergeboloppet 2015

Idag har jag provat skate igen, vet inte varför det går så segt. Att mina ben inte är till för att skata med är otvetydigt men dessutom verkar jag ha en allmänt dålig benform fortfarande. Att jag knappt kört några hårda skatepass i vinter är nog en bidragande orsak men benen behöver ju inte kännas tokstumma för det. Bergeboloppet blev väl ett steg i rätt riktning då det gick lite fort ibland. En väldigt seg start följdes av lite draghjälp på mitt andra och tredje varv, sen var jag stum på sista. Dock inte sådär tokstum utan mera kontrollerat stum, om jag saktade ned kändes det ganska bra att åka. Nackdelen är ju då att man åker just långsammare.

Resultat finns här.

I fredags var jag i Falun och där finns det ju som oftast något roligt, så också den här gången. Först tittade jag lite på Skandcupens 15 kilometer skate. Efter lite mat och vila gav jag mig i kast med stakintervaller på tävlingsbanan upp till toppen av Mördarbacken, den lätta alltså. Det funkade ganska bra och jag fick lite sparring från skateåkare. Efter fyra intervaller blev det bara den nedre delen av stigningen, det räckte liksom då. Tyvärr hade jag inget sällskap som stakade med mig men jag har mina förhoppningar för framtiden.

Närmast väntar lite träning och sedan Intersportloppet på lördag. Det här med skate lägger jag nog ned nu?

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar