söndag 4 januari 2015

Flera tävlingar på blanka skidor...

...Började med Axa Skimarathon som var flyttat till Grönklitt. Typ allt gick snett före start men väl där så lyckdes jag staka mig upp genom fältet och fram till tätklungan. Kanske ett 40-tal åkare med där, lite stimmigt alltså. Det hela slutade med att min stav på något sätt gick av i början av banans största backe efter kanske 7 kilometer, så var den dagen förstörd. Stakade igenom med ett par lånade stavar och jagade. Det blev väl lite träning men inte något större nöje.

Idag försökte jag igen med Brovallens tävling på konstsnöspåret i Avesta. Det blev småjobbigt att staka 5x2 kilometer, och då stakade jag allt, men bra träning som väntat. Var lite halvseg men 1.40 min efter Adam Larsson får väl ses som okej.

Nu funderar jag mest på var man kan hitta ett långlopp?

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar