torsdag 14 januari 2016

Grotfallsrundan 2016 samt träning

Kunde äntligen tävla i söndags då kroppen svarade hyfsat och snö fanns i Grängesberg. Resultatet blev väl inte jättebra men det var skönt att åka skidor och känna att det fanns lite kraft över. Som vanligt åkte vi ner till golfbanan och snurrade där en stund innan vi vände uppför mot stadion för varvning. Det blev tackvare snöfall på morgonen en riktigt seg historia.

Jag trodde väl att det skulle bli lite avvaktande till en början då det fortfarande snöade lite vid starten klockan 11, men nej, som vanligt fanns det vissa åkare som led av "ville ha bra träning" syndromet. Hade lite svårt att ta mig fram till tätgruppen när vissa inte orkade och släppte luckor men Tom Ankerstål gjorde ett bra jobb på golfbanan och vi var ikapp. Orkade väl bra på platten men i den långa backen mot stadion så fick jag släppa ordentligt, hade ingen kraft uppför helt enkelt.

Så jag fick lite sällskap på andra varvet och kunde ta det lugnt ett tag innan jag orkade göra dragjobbet. Kände bättre uppför nu också. På tredje varvet körde jag så hårt jag kunde och åkte upp mig lite, in i backen såg jag till och med Ronny framför mig. Vad händer då? Jo jag blir naturligtvis ifrån åkt av en åkare som följt mig en stund och han drar med sig Ronny i ett väldigt bra tempo sista varvet! Det kändes lite synd. Men jag åkte okej på slutet och med den känsla jag hade i kroppen får jag vara nöjd.

Resultat finns här.

Nu ska jag upp till Mora några dagar för lite jobb och förhoppningsvis hinner jag tävla i Moraloppet på lördag. Det ser ut att bli kallt och det brukar passa mig. Formen börjar bli bra också. Körde onsdagsträning med dom vanliga i Avesta igår. Men medan dom stakade så gick jag med fäste, och det funkade bra! Ganska pigga ben, då är det kul.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar