söndag 31 januari 2016

Stakträning

Helg utan långlopp. Lite planerat men hade gärna kört något när Moraloppet försvann men det fick bli en hel del träning istället. Som vanligt, numera, onsdagsintervaller. Körde med fäste (klister) för att få jobba mer med benen. Bra träning och dåligt glid blev resultatet!

Fortsatte i torsdags med nästan tre timmar stakning efter jobbet, gick lite lättare när det frös på kvällen. Blir ganska tufft med saxbacken på varje varv, och om man inte ska tävla så får man ju passa på! Så blev det vilodag och sådant deprimerande jävla väder så jag var tvungen att styrketräna lite...

Försökte mig på skateintervaller efter jobbet igår, på spår som frös och inte direkt var lättåkta. Vad gör man inte?

Så till veckans höjdpunkt idag. Mötte upp Nicklas och Fredrik som anlänt från Strägnäs och värmde upp i en halvtimme. Sedan det roliga, 3x20min tröskelstakning. Två varv plus första backen på varje intervall så nio gånger i branten, det tog fint på mina lite redan trötta muskler! Kanske lite väl tufft under tävlingssäsong men det blir väl lugnare dom närmaste veckorna. Nu hoppas jag på ett långlopp på söndag.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar