tisdag 29 mars 2016

Skateintervaller!

Jag väljer ju mitt sällskap med gott omdöme när det är dags för skateintervaller även om det inte är så ofta. För en och en halv månad sedan blev jag ordentligt plågad av Maria på Lugnet. I kväll var det med Ronny på den kvarvarande (fantastiskt) konstsnön i Avesta. Tyvärr (eller bra) så pistades den sista snön ut medan vi körde. Fint men mjukt. Vi jagade på med intervaller på mellan en och fem minuter och jag tappade lite där det var mjukt och benen blev segare och segare. Men det kändes bra och jobbigt på rätt sätt.

Nu tar jag ledigt (lite grann) från kampen mot rasismen och för att krossa patriarkatet och på torsdag åker vi till Vålådalen för säsongens sista långlopp. Ett bra resultat skulle ju väga upp Vasan ganska mycket, så jag känner lite press.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar