söndag 6 mars 2016

Vasaloppet 2016

Jag tycker att jag laddade upp på så bra sätt jag kunde. Kände mig pigg dagen före när jag testade lite form i startbacken men ändå blir det ett katastrofalt resultat.

Starten var inga problem, kunde väl gått lite hårdare in mot backen men hade en okej position. Sen var jag ganska seg i backen fast det gick sakta, ingen fara tänkte jag, bättre att inte bränna för mycket före myrarna. Väl uppe så var jag inte speciellt pigg men försökte jobba på, det bet inte så bra och då var spåren bra mycket lättare lite längre bak. Kämpade på med låg puls och det kändes att kroppen inte hade en bra dag. Okej, åk med låg puls, plocka placeringar smart och spar energi till andra halvan tänkte jag.

Jag plockade bra med placeringar mellan Mångsbodarna och Risberg och det gick faktiskt rätt bra uppför och Risbergsbackarna kändes ganska bra men sen var jag ganska seg.

Från Evertsberg och in hade jag riktigt bra skidor med vad hjälper det när kroppen stänger av helt. Dessutom fick jag väldigt ont i armbågarna som man kan få av stakning på asfalt. Känslan var att jag hade kört ett Vasalopp dagen före. Och jag har inte en aning om varför...

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar