tisdag 2 oktober 2018

Stakpass

Det hör inte till vanligheterna att jag tränar distans på Skiergen, förutom upp och nedvärmning då. Inget konstigt med det, kan jag åka på snö eller hjul gör jag mycket hellre det. Men med problemen kring min axel så försöker jag få in lite mer stakmaskin åtminstone. Funderade således ut ett distanpass med lite variation. Ungefär så här kör jag.

5 minuter på varje motstånd från 1 upp till 10 och ner igen. Vill jag ha lite tyngre träning stannar jag kvar på dom högre någon extra 5-min.

I början på lägre motstånd och igen på väg ner kör jag diagonalstakning några  5-min block.

Börjar i ganska låg hastighet (och diagonalstakningen går ju rätt sakta också) men hamnar snart på 2.10-2.15/500m. Brukar köra i 2-min fart några gånger på tyngre motstånd (rätt hård A1 intensitet för mig). Hamnar i regel på 2.10/500m i snitttempo.

Rätt varierat, lite mer inspirerande. Och trött blir jag i musklerna. Gott så!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar