söndag 14 oktober 2018

Tränat...

...Bra senaste veckorna. Inte så mycket kanske men fina pass. För tillfället befinner jag mig i Falun för barmarksträning. Idre Fjäll var planen men min träningskamrat blev lite dålig och så sugen var jag inte på snöträning, sen är ju vädret rätt fint nu också. Igår blev det skidgång och Skierg i rätt hög intensitet. På Skierg körde jag 500/60 på maximalt motstånd i 1.45 tempo, utom dom 2 sista när jag var nere 1.42. Känner mig starkare nu, bra det!

Idag blev det ett kuperat långpass, mest stakning, lite klassiskt på tröga hjul. Till och med Niclas var med under 2 timmar! Det tog hur som helst bra på överkroppen.

Romme igen.

Förutom dom senaste dagarna har jag hunnit med Romme en gång till. Det är lätt att träna skidgång där. 3 långa intervaller gjorde jag. Den första 2min intervaller mest hufs. Den andra 70/20 hufs med långa (klassisk)stavar, ett långt block på 22 minuter. Och så den sista i form av 3min intervaller, också den med långa stavar. Bra pass det.

Så har jag tävlat i Gålörullen förra helgen. Ena staven gick av efter 5 kilometer, rätt surt. Bra träning dock på en fin bana i bra väder. Stakningen går framåt.

//Stefan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar