måndag 15 oktober 2018

Tränat traditionellt...

...Idag under båda passen kring Lugnet och Skuggarvet. Jag jagade höjdmeter och försökte framställa mig som traditionell längdskidåkare, oklart om jag lurade någon...

Första passet blev skateintervaller på Marwe 6:or, rätt bra motstånd, upp till Kårestugan från båda sidor. Jag var väl lite piggare mot i lördags och tyckte jag klättrade rätt bra. I motsats till dom flesta som tycks vilja gå på tredje växeln det mesta uppför försöker jag paddla (andra växeln) så mycket som möjligt. Tycker att man gör det på vintern så! Jobbigt och bra träning, 40 minuter A3 totalt.

Det andra passet gick i samma backar. Nu lugnt tempo genom hela passet och klassisk åkning på 4/3:or. Rätt tufft uppför ibland men skönt med långa backar. Jag var rätt nöjd med att inte köra något hårt på det andra passet.

Brant, brant backe vid Skuggarvet, fin rullskidväg.
Nu ska jag fundera ut något att träna i morgon också.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar