lördag 16 februari 2019

Engelbrektsloppet 2019

Det går upp och ner med formen nu! Stafetten var verkligen uppåt, 6-milen var väl sådär. Jag kände mig lite seg redan i starten och tappade väl en del i första backen, men så farligt var det inte. Att staven blev avkörd efter 3km var farligare, där tog väl loppet lite slut för mig. Efter att ha åkt en stund kom Patrik Linds pappa och lånade mig en vänsterstav, så jag åkte vidare med två stavar och en väldigt trött högerarm.

Bättre att genomföra loppet än att bryta och jag behövde träningen. Motivationen är dock inte på topp efter en sådan start. Jag jagade på och kände mig rätt trött. På toppen av Håberget efter ca 15km stod min bror och jag bytte till två nya stavar med stora trugor. Fortsatte köra ikapp åkare och efter Klackberg kom jag ifatt ett gäng att varva inne i byn med. Högre fart ut och jag plockade åkare då och då men det gick inte jättesnabbt att plocka 15-20 sekunder längre. Däremot var skidorna ännu bättre andra varvet så det motiverade lite.

Klackbergsbacken gick ganska lätt trots ganska dåliga spår efter några timmar. Utför blev det som vanligt lite slalom mellan åkare på sitt första varv. Passerade ytterligare någon in till mål och passerade mållinjen lagom missnöjd. Hade varit kul att få hänga med lite längre fram. Jobbigt att dra i 55km.

Tack till dom som stod efter spåret. I morgon fortsätter det i Bessemerloppet.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar