onsdag 6 februari 2019

Tungt

Evertsbergsrännet blev galet tungt helt och hållet beroende på armarna mina! Trots nysnö som bromsade lite längst fram så sladdade jag i tätklungan första 8 kilometerna innan jag fick släppa. Armarna var helt brända, förmodligen en kombination av att varit sjuk länge och tävlingen helgen före. Kan ju bli så ibland tyvärr.

Jag kämpade på med några åkare i lite lägre fart och fick väl bra träning på en fin bana. Visst var det rätt mjuka spår men samtidigt fint att gå i mindre spår i skogen. Blev aldrig riktigt trött på slutet men uppför gick det sakta så klart. Tråkigt men fint lopp att åka.

Försöker vila upp överkroppen nu samtidigt som jag ska hitta form till Engelbrekt på söndag. Körde ett kortpass på Skiergen igår med 500m/1min intervaller,det jag brukar köra alltså. Körde tungt motstånd och fick kämpa rätt bra. Självklart gick det saktare än vanligt men det borde höja formen i alla fall.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar