lördag 9 februari 2019

Engelbrektsstafetten

Vi fick ihop samma lag i år också till slut. Lika så var Teklink med och sponsrade laget. Jag körde första sträckan, Nicklas andra och Ronny sista. För min egen del behövde jag verkligen tävla, tror inte det fanns något annat sätt att lösa min dåliga form.

Tack vare Simon Andersson på första sträckan fick jag verkligen träna på formen. Tappade lite i den nya backen efter 2 kilometer. Försökte jobba ikapp utför och när det blev plattåking på banvallen mot vändningen i Klackberg. Lyckades inte riktigt men höll väl bra i 5 kilometer. Tappade sen mer men åkte bra sista biten inne i byn.

Nicklas tog vid och släppte nån minut till men det åt Ronny upp på sista sträckan rätt snabbt. Brottom hade han på slutet också, tror det handlade om en bra sträcktid. Bra alltså!

Starten i Norberg, kände att det var bra skidor direkt.

Segrande laget med Nicklas på andra sträckan. Ronny på sista och jag på första.

Nu fortsätter det med skidtester inför morgondagens Engelbrektslopp.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar