torsdag 3 januari 2013

DM-stafett 2012-1013

Två lag i H35 var vad Strömsberg hade på startlinjen igår kväll i ett Gimo som bjöd på snabba och något ojämna/svåråkta skidspår. Startade för vårt förstalag gjorde Christer Eriksson följt av Niklas Norling på andra sträckan. Själv tränade jag stakning två dagar efter Morapinglan så en skatesträcka på DM-stafetten passade utmärkt.

Christer gjorde en för hans träningsbakgrund lagom insats på första sträckan. Niklas stakade på i ett bra tempo och plockade många lag och skickade ut mig som åtta tror jag. Det var blandat med H17/H35 lag före mig så jag hade egentligen ingen koll på var jag låg i fältet. Underlaget var som skrivet en aning lurigt när det gällde skate, dvs ojämt och lite smalt. Svårt att få rena skär i skatingen och få ut någon effekt men jag tog det helt enkelt ganska lugnt. Åkare passerade jag hela tiden och fick även sällskap av en högboåkare (utom DM-tävlan) ett tag. Benen fungerade bättre än på Pinglan men överkroppen ganska död, bra konditionsträning blev det. Ut på sista varvet hörde jag någon tidsangivelse upp till täten. Tror att jag passerade andraplacerade laget i sista backen och förstaplacerade laget utför mot stadion. Slutet gott och seger med 8 sekunder.

I frånvaro av flera av Upplands herrseniorer så var det nog Magnus Graas och Jonas Henningsson som glänste mest i spåret tillsammans med mig den här kvällen, plus några damer då så klart. Vår maskot för kvällen, Hugo, menade dessutom att min skateteknik var en estetisk tilltalande upplevelse trots underlaget. Nu får vi hoppas att Strömsberg snart är tillbaka med ett lag i H17. På söndag börjar dom riktiga loppen med 4 mil i Ljusdal, vi ses där.

Resultat finns här.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar