tisdag 1 januari 2013

Morapinglan 2012

1 minusgrad och något slags underkylt lätt regn innan starten på lördagens 10 kilometer i klassisk stil. Ett par ruggskidor som gled riktigt bra gjorde att jag valde stakning.

Blev efter halva första varvet ifattåkt av åkaren som startade 15 sekunder bakom mig. Följde med ganska enkelt utom i motluten där det inte var konstsnö i botten. Uselt stavfäste när trugorna var nere i sanden och vände. Tänkte gå upp och dra där det var platt runt stadion men kanske hade jag bara blivit trött av det? På sista varvet ökade farten lite när Daniel Tynell kom ifatt oss och jag fick släppa några meter i en lång slakmota med irriterande lös snö. Ganska trötta armar just då. Tappade inte så mycket in i mål och gjorde ett okej lopp. Det bet inte så bra att staka uppför i lössnön men det fungerade ju, föll nu sista argumentet för fästvalla bort nu?

På söndagen var jag helt död i överkroppen plus att mina benhinnor och vader spökade. Åkte ganska lungt till en början för att hänga på Johan Granath i ett varv. Resultat: tokstumma ben och svårt att paddla. Det gick inte så snabbt då. På plussidan: snabba nya Salomon skateskidor.

Resultat hittar ni här.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar