lördag 16 maj 2015

Cykling

Det blev Engelbrektsrundan idag, 12,5 kilometer motion på landsväg. Detta trots att jag inte skulle tävla på cykel i år. Så varför? Tja, det är ju på vägarna hemmikring och bättre träning än att åka ett lungt distanspass.

Efter en ganska lugn inledning på krokiga vägar var jag med och gjorde lite dragjobb några mil innan mina ben efter 2 timmar började känna av ovanan att cykla långt och hårt. Följde med gruppen några till mil och kunde hjälpa till på slutet. Som vanligt avslutade vi med Melingsbacken och jag har nog aldrig åkt den med så stumma och trötta ben, men det gick okej, hög puls hade jag också.
Soligt och bra träning alltså!

Nu blir det nog ett kort benpass till idag för att återhämta dom från cyklingen som man orkar träna dom följande dagarna också.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar