söndag 24 maj 2015

Långpass cykel

Startade 8 i morse och mötte upp Nicklas 30 minuter senare i Hästbäck vid korsningen till Ängelsberg. Färden gick vidare mot Fagersta och vi körde Melingsbacken på tid, inte så snabbt tyvärr, trötta ben idag när jag skulle köra fort.

Från Norberg rullade vi i bra distansfart till Hedemora och vidare mot Långshyttan. Åkte över älven innan vi var framme i Långshyttan och och vände tillbaka på andra sidan mot den fruktade Olshyttebacken. Ett nytt försök att köra snabbt gjordes, det gick väl sådär men bra att trycka på lite. Rullade ner mot Garpenberg och vidare till Horndal. Nicklas som körde på vatten började väl bli lite trött, själv hade jag väldigt bra tryck i distansfart.

Vi macken i By blev det påfyllning av energi för Nicklas och jag gick så långt att jag åt en glass, hade ju både bullar och energikakor med mig! Omstart och efter några kilometer vek Nicklas av mot Avesta och jag fortsatte mot Möklinta. Försökte bara fokusera på att hålla fart hem och det funkade oväntat bra. 6 timmar och 17 mil i sadeln. Fin dag!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar